دوربین مداربسته بی سیم / دوربین مداربسته بیسیم / دوربين مداربسته وايرلس نوعي دوربين مداربسته مي باشد که اتصال آن به گيرنده تصاوير بصورت بي سيم مي باشد. دوربين مداربسته وايرالس را مي توان در دو نوع آنالوگ و ip (تحت شبکه) دسته بندي کرد.

دوربین مداربسته بی سیم تبریز

دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم / دوربین مداربسته بیسیم / دوربين مداربسته وايرلس نوعي دوربين مداربسته مي باشد که اتصال آن به گيرنده تصاوير بصورت بي سيم مي باشد. دوربين مداربسته وايرالس را مي توان در دو نوع آنالوگ و ip (تحت شبکه) دسته بندي کرد.

دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ

براي ارسال و دريافت تصاوير از يک فرستنده امواج در سمت دوربين و از يک گيرنده امواج در سمت گيرنده تصاوير استفاده مي کنند. تصاوير فرستاده شده توسط دوربين به امواج راديويي تبديل مي شوند و اين امواج توسط گيرنده مجددا به سيگنال تصوير تبديل شده و اين دوربين ها را مي توان مستقيم به هر مانيتور و يا دستگاه ظبط کننده تصاوير متصل نمود.

اين دوربين ها داراي کيفيت تصاوير کم و همچنین محدوديت در برد ارسال تصاوير بصورت بي سيم را دارند و امروزه استفاده از آنها منسوخ گرديده است.اما همچنان شاهد هستيم که در کشور ما تبليغات زيادي براي فروش آنها صورت مي گيرد.

دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه

و اما مورد بحث اصلي ما در رابطه با دوربين مداربسته وايرلس تحت شبکه مي باشد که سيگنال تصاوير آنها بصورت ديجيتالي بوده و تصاوير و داده هاي دوربين بهمراه استاندارد 802/11 روي خط WiFi ارسال مي شوند. کيفيت تصاوير اين دوربين ها بسته به نوع آن مي تواند بسيار بالا باشد و هر نيازي را برطرف کند.

دوربین مداربسته بیسیم تبریز

براي مشاهده تصاوير دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه / IP مي توان به دو طريق عمل کرد
– چنانچه شما تنها از يک دوربين استفاده کنيد مي توانيد پس از اعمال تنظيمات شبکه دوربين و تنظيمات SSID و کلمه عبور آن توسط لپ تاپ و يا گوشي موبايل و يا کامپيوتر شخصي تان وارد شبکه دوربين شده و تصاوير آن را دريافت کنيد.
– اما زماني که شما از چندين دوربين تحت شبکه بيسيم در محل خود استفاده کنيد بايد تمام دوربين ها را به يک access point وصل کرده و سپس آن access point را به nvr و يا سوئيچ شبکه خود متصل کنيد تا بتوانيد اصطلاحا ping هر کدام را داشته باشيد.
براي افزايش برد سيگنال اين دوربين ها نيز مي توان از چند access point در شبکه داخلي استفاده کرد و آن access point ها را به يکديگر link کرد.به اين طريق مي توان تصاوير دوربين مداربسته بيسيم را با برد بالاتري ارسال کرد.

کاربردهاي دوربین مداربسته بی سیم
استفاده از انواع دوربين هاي امنيتي، امروزه يکي از موارد بسيار مهمي در اماکن مسکوني و کسب و کار است. قيمت دوربين مداربسته وايرلس بسيار مناسب است؛ به همين دليل استفاده از اين دستگاه در منازل مسکوني، از محبوبيت ويژه اي برخوردار است.

موارد کاربرد دوربين هاي مداربسته بي سيم به صورت زير است
کنترل و نظارت بر امنيت منازل مسکوني
نظارت بر ساختمان هاي اداري و تجاري
کاربردهاي پليسي (با نصب اين دوربين ها در مکان هاي ويژه، به طور نامحسوس امکان تحقيقات وجود دارد)

دوربین مداربسته وایرلس

دوربین مداربسته وایرلس

معایب دوربین مداربسته بی سیم
دلايل فراواني براي استفاده از دوربين هاي مداربسته وايرلس وجود دارد که اين نوع دوربين مداربسته را نزد مشتريان اين سيستم ها محبوب کرده است، از اين دلايل ميتوان به کم شدن ميزان کابل کشي، در نتيجه کم شدن کابل ها زيبايي بيشتر، امکان استفاده از اين دوربين ها در نقاط سخت و غير قابل کابل کشي زياد، کم شدن برخي هزينه ها و … اشاره نمود.

اما معايبي هم در استفاده از اين سيستم ها وجود دارد، مثلا بيشتر خريداران فکر ميکنند که با خريد اين نوع دوربين مدار بسته ديگر بطور کامل از کابل کشي راحت ميشوند و ميتوانند دوربين را در هر مکاني که دوست دارند نصب نمايند، اما اين فکر اشتباه است زيرا حتي اين نوع دوربين هاي مدار بسته نيز به کابلي براي تغذيه برقشان نياز دارند،ممنک است بگوييد از دوربين هايي با باطري استفاده ميکنيم اما استفاده از باطري ريسک شما را بسيار افزايش ميدهند.

حتي اگر شما بتوانيد باطري با کيفيت خيلي خوب پيدا کنيد و از اينکه هيچ مشکلي نداشته باشد اطمينان داشته باشيد باز هم هر باطري اي عمر مفيدي دارد و پس از اين دوره ديگر دوربین مداربسته بی سیم شما کار نخواهد کرد و شما بايد باطري آن را عوض کنيد و فکر کنيد اين اتفاق زماني بيفتد که شما در سفر هستيد يا به هر دليلي دسترسي به آن نداريد.

با توجه به نکات گفته شده در خريد اين نوع دوربين هاي مدار بسته دقت بيشتري داشته باشيد و فقط مواقعي که واقعا به آن نياز داشتيد نسبت به خريد آن اقدام کنيد.

مشکلات امنيتي دوربين هاي مداربسته بي سيم
همه خريداران دوربين مداربسته تبریز اولين و مهمترين عاملي که آنها را به سمت خريد سوق داده است مسائل امنيتي و بالا بردن ضريب امنيت محل مورد نظرشان است، بزرگترين مشکل سيستم هاي مداربسته وايرلس امکان از کار انداختن اين سيستم ها به راحتي و با يک دستگاه نويز ميباشد، امروزه استفاده از اين نوع سيستم در مکان هاي امنيتي ممنوع ميباشد و فقط جهت مصارف نظارتي از اين سيستم استفاده ميشمود.

دليل ديگر ضعف امنيتي اين نوع سيستم ها ذات خود سيستم وايرلس و بي سيم است که به عنوان مثال شما گوشي هاي موبايل خود را به عنوان کاربردي ترين سيستم وايرلس در نظر بگيريد که با همه پيشرفت ها در گوشي هاي هوشمند و آنتن هاي مخابراتي باز هم به دليل نقص يکي از اينها ممکن است براي دقايقي يا لحظاتي آنتن شما از بين برود، شما همين موضوع را به سيستم دوربین مداربسته بی سیم بست دهيد و متوجه خواهيد شد که همين دقايق نيز براي شما در بر دارنده ريسک خواهد بود. لینک دوربین مداربسته تبریز در شبکه اجتماعی لینکدین.

تمامي نکات گفته شده در اين مقاله دال بر خریدن یا نخريدن سيستم مداربسته بيسيم نميباشد و ما فقط سعي داريم اطلاعات کافي به شما عزيزان بدهيم تا در هنگام خريد بهترین دوربين مداربسته را انتخاب کنید.


مرکز تخصصی دوربین مداربسته تبریز

فروش، نصب و پشتیبانی انواع دوربین مداربسته در تبریز