مکان یابی دوربین مداربسته

مکان یابی دوربین مداربسته تبریز

مکان یابی دوربین مداربسته

یکی از مواردی که در حوزه حفاظت و امنیت شایان تأمل و توجه است مکان یابی دوربین مداربسته برای نصب صحیح دوربین می باشد. آن چه که مسلم است رسیدن به امنیت مستلزم صرف زمان، هزینه، انرژی و تخصص است. تا با استفاده از این عناصر بالاترین راندمان با صرف کمترین انرژی و هزینه میسر گردد.  دوربین مداربسته یا همان (Close Circuit Television) به عنوان راه کاری بسیار محبوب و جامع در ارتقای سطح امنیت معرفی شده اند. این تکنولوژی برای این که بهترین کارکرد را بتواند ارائه دهد علاوه بر امکانات سیستمی، نیازمند نصب صحیح است. و نصب صحیح نیز مستلزم مکان یابی صحیح می باشد.

اغلب تصویری که توسط دوربین مداربسته ثبت شده است بازبینی می شود. دلیل این بازبینی نیز می تواند بررسی علل جرم یا تصادفات صورت گرفته باشد. اما خود دوربین های مداربسته عاملی بازدارنده هستند، چراکه یک سارق با دیدن دوربین از انجام مقصودش پشیمان خواهد شد. برای اعمال بیشترین تأثیر رسیدگی و بازدارندگی، مکان یابی دوربین مداربسته تبریز خیلی مهم است.

  • موارد مهم در مکان یابی دوربین مداربسته

  • ورودی ها و خروجی ها (Entrances and Exits)

درهای ورودی و خروجی می توانند بهترین انتخاب برای مکان یابی دوربین مداربسته باشند. به منظور ثبت تصاویر مفید، دوربین شما باید بتواند کل عرض درب را پوشش دهد.
در مورد نصب دوربین درب های خارجی دقت و توجه زیادی لازم است. هنگامی که درب خارجی باز می شود تغییرات شدیدی در سطح نور پیش می آید. این تغییرات می توانند باعث تیره دیده شدن اجسام شوند. بنابراین در این شرایط برای شما یک تصویر تاریک ثبت خواهد شد. بدون هیچ گونه جزئیات.
قرار دادن یک مانیتور نزدیک درب های ورودی نیز می تواند کمک زیادی به شما کند. زمانی که یک مشتری یا ویزیتور وارد می شود بی اختیار چشم شان به مانیتور می افتد. اگر شما بتوانید دوربین مداربسته تان را نزدیک مانیتور نصب کنید عالیست. چراکه در اینصورت قادر خواهید بود تصاویر چهره افراد را بسیار دقیق و کامل ثبت نمایید.علاوه بر آنچه گفته شد تصور کنید افراد بتوانند چهره خود را در مانیتور هم ببینند. این اتفاق شاید بیشترین اثر بازدارندگی را دربر داشته باشد.

  • نقاط تراکنشی مشتریان (Customer Transation Points)

نقطه مناسب دیگری که در مکان یابی دوربین مداربسته مهم است این مناطق است. این نقاط شامل مکان های دریافت وجه، تسویه حساب، پذیرش ها، حسابداری ها و کیوسک ها می شود.
علاوه بر مکان های ورودی و خروجی این اماکن نیز می توانند در مکان یابی دوربین مداربسته مفید باشند. این اماکن قادرند تصاویر بسیار مفیدی را ثبت و ضبط کنند. که در آینده بتواند برایتان در رسیدگی ها و بازبینی ها مؤثر باشد. سعی کنید میدان دید این دوربین ها در حدود 7 فوت باشد. و به صورت کاملا مستقیم مکان های مذکور را ضبط نماید. به خاطر داشته باشید که اگر ارتفاع دوربین ها خیلی زیاد باشد. برای مثال دوربین را به سقف نصب کرده باشید. چیزی جز سر افراد را ثبت نخواهید نمود.

  • نقاط هدف (Targets)

منظور از اهداف نقاطی است نظیر صندوق های وجه نقد، گاو صندوق های جواهرات، صندوق های بایگانی و یا هر مکانی که می تواند مورد هدف سارقان قرار گیرد. در این نقاط لازم است تصاویر با حداکثر جزئیات، میدان دید و کیفیت ثبت شوند. در این مناطق برای شما مشاهده و ثبت چهره افراد کافی نیست. بلکه لازم است دوربین ها حتی بتوانند داخل صندوق ها را هم رصد کنند.

  • نقاط خلوت (Secluded Areas)

قسمت های مختلف پارکینگ ها و کوچه های پشتی همواره جزو بهترین نقطه ها برای مکان یابی دوربین مداربسته است.
تصاویر ضبط شده توسط این دوربین های مداربسته می توانند بسیاری از خراب کاری ها را فاش کنند. به علاوه خاصیت بازدارندگی دوربین های مداربسته نیز در این نقاط شایان توجه است.

  • حیاط و محوطه ها (Yards)

معمولا در ساختمان های مسکونی و تجاری حیاط ها محیطی هستند برای نگهداری از لوازم، ماشین آلات و گاه دستگاه های با ارزش. بنابراین استفاده از سیستم امنیتی دوربین های مداربسته بسیار می تواند سودمند باشد. بخصوص اگر بتوانید از سیستم های گردان نیز استفاده نمایید.

  • آسانسورها (Elevators)

آسانسورها همواره مناطق خوبی برای مکان یابی دوربین مداربسته بوده اند. به خصوص در ساختمان مسکونی جهت پی گیری امور مربوط به رفت و آمدها بهترین گزینه می تواند نصب دوربین مداربسته در آسانسور ساختمان باشد.

  • پنجره های رو به خیابان

معمولاً سارقان همیشه برای ورود به ساختمان ها به پنجره های رو به خیابان روی می آورند. چه در ساختمان های تجاری، و چه در امکان مسکونی، توجه به این نکته می تواند در تأمین هرچه بهتر امنیت فضا مثمر ثمر باشد.

  • نگهبانی ها (در کارخانه ها و ساختمان های بزرگ)

و موارد دیگری هستند که با توجه به شرایط  و قیمت پروژه دوربین مداربسته اعمال می گردند

دوربین های مداربسته در حال حاضر راه کاری جامع برای حفظ امنیت خانواده، محل زندگی و محل کسب و کار هستند که استفاده از آن ها همچون هر تکنولوژی دیگری مستلزم آموزش، تخصص و صرف هزینه و زمان است. بخصوص در صورتی که موارد فنی نصب دوربین های مداربسته نظیر دقت در مکان یابی دوربین مداربسته و انتخاب بهترین دوربین مداربسته رعایت شود، بازدهی سیستم و ارتقای کیفیت ایمنی ساختمان را شاهد خواهید بود.


مرکز تخصصی دوربین مداربسته تبریز

فروش، نصب و پشتیبانی انواع دوربین مداربسته